Schott Schoenen: ‘’Online marketing was voor ons een compleet nieuwe wereld, waar we nu meer van weten.’’

10 jun 2021

Kees Jan en Astrid Schott
Kees Jan en Astrid Schott

Wat doe je als het je ambitie is om online beter zichtbaar te worden, maar online marketing nog een volledig nieuwe wereld voor je is? Dat was de vraag van de eigenaren van Schott Schoenen toen ze via de Rabobank naar WOO-Groningen werden doorverwezen. Schott Schoenen in Veendam heeft onlangs het traject met WOO-Groningen succesvol afgesloten. Ze verkopen dames-, heren- en kinderschoenen in verschillende breedtematen. Ze zijn gespecialiseerd in goed passende schoenen voor mensen met steunzolen, met een diabetische of met reumatische voet. Dit bedrijf bestaat sinds 1971. Samen met zijn vrouw, Astrid, heeft eigenaar Kees Jan Schott dit bedrijf overgenomen van zijn ouders. Qua marketing hebben er gedurende deze tijd grote veranderingen plaatsgevonden. De rol van online marketing is namelijk ongekend groot geworden.

Samenwerking met student een groot pluspunt

Bij Kees Jan en Astrid speelde de vraag hoe ze de online zichtbaarheid van hun bedrijf konden verbeteren. Via een gesprek met hun accountmanager bij de Rabobank zijn ze met deze vraag bij WOO-Groningen terecht gekomen.
Studente Daniëlle van Unen is via WOO-Groningen met deze vraag aan de slag gegaan. Ze studeert Communicatie voltijd (jaar 4) en Commerciële Economie deeltijd (jaar 3) aan de Hanzehogeschool Groningen. Ze heeft een onderzoek uitgevoerd en het bedrijf geholpen bij de website en social media. Het resultaat is dat de online zichtbaarheid op Facebook is verbeterd, daarnaast is er een advies gegeven om een account op Instagram aan te maken. Volgens Kees Jan was het een groot pluspunt dat er een student aan deze case gekoppeld was, omdat er daardoor veel nieuwe inzichten in de online marketing voor zijn bedrijf verkregen zijn.

’Onze ambitie is om online een belangrijke speler te worden in de regio en door een betere online zichtbaarheid meer mensen naar de winkel te trekken.’

Kees Jan Schott van Schott Schoenen

Door de samenwerking met WOO-Groningen is Kees Jan beter na gaan denken over de online strategie van hun bedrijf en hebben ze advies gekregen over het doorontwikkelen van hun webshop, waarmee ze nu verdere stappen gaan maken. Kees Jan geeft aan zelf wel ervaring te hebben met marketing, maar is erachter gekomen dat online marketing weer een compleet andere wereld is.

Zie hieronder de video (2:46 minuten) waarin Kees Jan vertelt over zijn samenwerking met WOO-Groningen.

Video: Jurgen Majoor en Mees Vet.

Nieuwe inzichten in online marketing voor Schott Schoenen

Nieuwe inzichten in online marketing voor Schott Schoenen

Ook hulp nodig van WOO-Groningen?

Geïnspireerd door het verhaal van Schott Schoenen? Wil jij ook meer websitebezoekers en je producten/diensten beter onder de aandacht brengen van je doelgroep, en dus de online zichtbaarheid van je onderneming vergroten?
Of heb jij andere vragen over de online marketing, sales en communicatie van je bedrijf?
Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.