Praktische online marketingtips van expertbureau Daar-om!

12 jun 2020

Online marketingstrateeg Sharyssa Menzen van Daar-om gaf op 10 juni de webinar ‘Hoe goed ken jij de identiteit van jouw onderneming?’. Ze ging onder meer in op het vaststellen van de identiteit van jouw bedrijf, het formuleren van doelen en het bereiken van jouw ideale klant. De kennissessie is opgenomen en kun je binnenkort op de website van Daar-om terugvinden.

Daar-om gelooft in de volgende succesformule: stel je waardepropositie vast, gebruik deze als kernwaarde om je website omheen op te bouwen en zet daarna een campagne op om je zichtbaarheid voor je doelgroep te vergroten. Vaak hebben ondernemers moeite met de eerste stap. Stel jezelf de volgende vragen om een goede waardepropositie te formuleren:

Waar sta ik nu?

Waar is mijn organisatie goed in en wat zijn mijn zwakten? Wat is nou datgene dat mij onderscheidt van concurrenten? Voor welke keus staat mijn klant en waarvoor zouden zij bij mij of bij mijn concurrent moeten zijn? Daarnaast moet je natuurlijk kunnen bewijzen dat je goede eigenschappen waar zijn, bijvoorbeeld door goede recensies te laten zien.

Waar wil ik naartoe?

Formuleer een missie en visie. Wat wil je bereiken over een x aantal jaren en hoe wil je dit bereiken? Dit is niet altijd zo gemakkelijk, maar maak het zo concreet mogelijk. Zorg daarna dat je medewerkers goed op de hoogte zijn van je missie en visie, zodat iedereen exact weet wat de organisatie doet en waarom.

Hoe kom ik daar?

Ken je doelgroep. Als je een doelgroep perfect kent, vult je product naadloos aan op hun problemen en verkoopt het zichzelf. Ga daarom eens het gesprek aan met je klanten en ontdek hoe je meer toegevoegde waarde kunt leveren. Combineer de wil van je doelgroep met je eigen doelen om een plan op te stellen wat je moet doen om verder te komen. Besluit ook wat je nog nodig hebt om verder te komen.

Daar-om is expertbedrijf bij WOOGroningen

Bij WOOGroningen zijn verschillende (online) marketingbedrijven als kennispartner betrokken. Bedrijven die hun kennis, ervaring en tools graag delen met MKB-ondernemers en studenten. Deze ondernemingen helpen onder andere bij de begeleiding van opdrachten die door studenten worden uitgevoerd. Daar-om is als expertbedrijf betrokken bij de Werkplaats Online Ondernemen Groningen.