Online Marketing aanpak voor Marenland Recreatie: de ervaring van studenten

23 mrt 2022

Hoe zorg je ervoor dat je je online vindbaarheid vergroot? Wat moet je weten over online advertenties? Wat is het nut van e-mailmarketing en hoe zet je het in? Dit zijn zaken waar Robbert van Barneveld, mede-eigenaar van Marenland Recreatie, tegenaan liep toen hij meer werk wilde maken van de online marketing voor zijn bedrijf.

Bij Marenland Recreatie is van alles te beleven. Er is een camping, een hotel, een jachthaven, boot- en kanoverhuur, een restaurant met terras aan het water en een speeltuin. Veel toeristen weten deze prachtige plek al te vinden. Helemaal sinds Winsum in 2020 verkozen is tot het ‘mooiste dorp van Nederland’ (ANWB-verkiezing 2020), is het aantal gasten aanzienlijk gestegen. Daarom is Marenland Recreatie onlangs begonnen met de uitbreiding van het campingterrein. Om alles wat Marenland Recreatie te bieden heeft goed naar buiten te brengen en meer bezoekers aan te trekken via de online kanalen, besloot Robbert de hulp van WOO-Groningen in te schakelen.

CampusTV spreekt Robbert van Barneveld (Marenland) over zijn ervaringen bij WOO-Groningen

CampusTV spreekt Robbert van Barneveld (Marenland) over zijn ervaringen bij WOO-Groningen

Betere online vindbaarheid en meer websiteverkeer 

Studenten Bart, Bram, Dion en Kjell van de Minor Digital Marketing zijn aan de slag gegaan met het opbouwen van marketingactiviteiten en het verbeteren van de online vindbaarheid van het bedrijf. De studenten vertellen: “We gaven een workshop over SEO en content marketing om de medewerkers van Marenland te leren hoe ze de vindbaarheid van de website constant goed kunnen houden. Ook hielpen we met het opzetten van e-mailmarketing en online advertenties voor het komende seizoen. Dit alles zorgt voor meer verkeer naar de website."

Voorspoedige samenwerking

De studenten zijn enthousiast. "De samenwerking verliep voorspoedig. Wekelijks werden er meetings georganiseerd om de voortgang te bespreken. Robbert gaf ons de vrijheid om te werken aan de afgesproken taken en doelen, waardoor wij de ruimte hadden om hem gericht te helpen,” vertellen de studenten. 


 

Het was leuk om de theorie nu uit te voeren in de praktijk en échte resultaten te behalen

Studenten Kjell, Djion, Bart en Bram van de Minor Digital Marketing
Kjell, Dion, Bart en Bram
Kjell, Dion, Bart en Bram

Echte resultaten behalen

Op de vraag wat de studenten het leukst vonden tijdens de opdracht, antwoorden ze:  “We hebben tijdens onze studies veel over online marketing geleerd. Het was leuk om dit nu echt uit te voeren in de praktijk, om zelf aan de knoppen te zitten en échte resultaten te behalen.’’
De studenten kwamen erachter dat er bij online marketing in de praktijk veel meer komt kijken. “Je moet rekening houden met veel factoren. Digitale marketing is heel breed en het gaat zowel over strategie als over praktische uitvoering, creativiteit en techniek. Je verder specialiseren in één aspect van online marketing vergt veel tijd en aandacht, maar dat is het zeker waard!’’

Dankzij studenten zelf écht aan de slag gegaan

En Robbert zelf? Die is heel tevreden met het resultaat. “Samenwerking met WOO-Groningen en de studenten was fantastisch.” Hij heeft veel geleerd van zijn eigen (online) onderneming en is dankzij de studenten zelf écht aan de slag gegaan. Rechts bovenaan dit artikel vind je een interview door CampusTV met Robbert waarin hij terugblikt op de samenwerking met de studenten en vertelt hij wat de opdracht via WOO-Groningen heeft opgeleverd voor Marenland Recreatie. 

Online net zo succesvol worden als Robbert?

Heb jij als mkb-ondernemer ook behoefte aan ondersteuning bij de online marketing van je bedrijf?
Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!