Ondernemerscase: Nieuwe website- en social mediastrategie voor Chocovin in Winschoten

28 mrt 2025

In het hart van Winschoten vind je Chocovin, een sfeervolle en ambachtelijke chocoladewinkel. Met haar team maakt Greetje Stolwijk er handgemaakte chocoladeproducten en verkoopt ze ook thee, likeuren, seizoensproducten en meer. In deze video vertelt Greetje hoe WOO-studenten vanuit locatie Ruby in Winschoten haar winkel bezochten. Binnen het vak Contentmarketing van Commerciële Economie aan de Hanze gingen studenten aan de slag om de zichtbaarheid van Chocovin te versterken en mee te denken over de verdere groei van dit mooie concept.

De studenten deden uitgebreid onderzoek naar de doelgroep van Chocovin en namen een enquête af om waardevolle inzichten te verkrijgen. Op basis van hun bevindingen bepaalden zij op welke communicatiekanalen Chocovin actief moet zijn en ontwikkelden zij voor ieder kanaal een contentstrategie. Vooral voor social media werd een gedetailleerde strategie ontwikkeld. Hoewel Greetje al veel volgers had en af en toe acties deed, ontbrak er een consistent ritme en strategie. De aanbevelingen van de studenten bieden nu een basis voor een gestructureerde aanpak voor social media en online aanwezigheid.

Daarnaast gaven de studenten aanbevelingen voor de content op de website. Deze samenwerking heeft Chocovin geholpen om haar online aanwezigheid te versterken en verder te groeien. Namens WOO-Groningen wensen we Greetje veel succes met haar onderneming!

Bekijk in de video hieronder hoe Greetje de samenwerking met de studenten heeft ervaren.

WOO-Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Nationaal Programma Groningen.