Ondernemerscase met de Barberbrigade: Waar begin je als je de online marketing van je kapperszaak wilt aanpakken?
Online marketing aanpak voor de Barberbrigade
Jesse Kribben is 26 jaar en heeft zijn eigen kapperszaak, of te wel de Barberbrigade. De Barberbrigade is een mobiele barbershop waarmee Jesse doordeweeks, samen met zijn oude brandweerauto, op de Zernike Campus geparkeerd staat. Hiermee knipt hij veel studenten om ervoor te zorgen dat ze voor of na schooltijd gemakkelijk naar een kapper kunnen. “Ik hoor van veel studenten dat ze veel voordeel uit de locatie halen en niet naar het centrum hoeven. Dat is ook de volledige insteek van dit concept. Als het aan mij ligt blijf ik hier nog even”.
Jesse is samen met de studenten van de minor online marketing in gesprek gegaan. Hij heeft zelf zijn eigen website opgezet, maar wist niet goed hoe hij zijn website kon optimaliseren. De studenten zijn daarom vooral bezig geweest met het optimaliseren van de website, zijn social media accounts en met het opzetten van Google Ads campagnes. “Ik had eigenlijk helemaal geen kennis van Google Ads en wist niet hoe ik het moest instellen”.
De studenten hebben Jesse een goede opzet kunnen geven waardoor er een duidelijke basis staat waar hij veel vertrouwen in heeft. Hij heeft er veel van geleerd en het heeft uiteindelijk geleid tot veel meer klanten voor de Barberbrigade.
Blog geschreven door Lotte en video-edit door Anna
Ondernemerscase Barberbrigade
WOO-Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Nationaal Programma Groningen.