Ondernemerscase Hoofdpand: hoe creëer ik meer naamsbekendheid?

14 jun 2023

Hoe zet ik social media in en creëer ik naamsbekendheid? Dat was de vraag die Marieke Hilbrants, eigenaar van Hoofdpand, neerlegde bij WOO-Groningen. Hoofdpand, opgericht eind 2021, is een spin-off van slagerij Hilbrants in Paterswolde, eigendom van haar ouders. Marieke richt zicht met Hoofdpand op alles rondom mooi tafelen, zoals kruiden, kaarsen en servies. 

Brandbook en optimalisatie website

Studenten van de Hanzehogeschool Groningen hielpen haar met een marketinganalyse van Hoofdpand. Ze keken naar de uitstraling van de website, de doelgroep en er is ook een concurrentieanalyse uitgevoerd. Met als resultaat een brandbook met ideeën voor zowel de website als de social media kanalen. Daarnaast kreeg Marieke ondersteuning van Noorderpoort-studenten via de Bit-Academy. Zij optimaliseerden de achterkant van de website. 

Het is een hele verfrissende manier om aan de slag te gaan met je bedrijf.

Marieke Hilbrants, eigenaar Hoodpand

Vernieuwende ideeën

Marieke gaat in de toekomst verder met online marketing door steeds meer een eigen identiteit te ontwikkelen en te kijken of ze een vast kenmerk kan creëren om herkenbaar te zijn voor de buitenwereld. Marieke zou zeker andere ondernemers aanraden om met studenten te gaan werken omdat ze een hele kijk hebben en met vernieuwende ideeën komen. “Het is een hele verfrissende manier om aan de slag te gaan met je bedrijf”, aldus Marieke Hilbrants.

In de video hiernaast vertelt Marieke wat de samenwerking met studenten haar bedrijf Hoofdpand heeft opgeleverd. 

Ondernemerservaring Hoofdpand

Ondernemerservaring Hoofdpand

Ook aan de slag met de online marketing van je bedrijf?

Wil je net als Marieke Hilbrants de online marketing van je bedrijf aanpakken? Neem dan vrijblijvend contact met ons op zodat we samen kunnen kijken hoe we jouw bedrijf een stap verder kunnen helpen met online ondernemen.  

WOO-Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Nationaal Programma Groningen.