Hoe Steenbok Sport’s online activiteit al snel tot omzetgroei leidde

10 dec 2020

Steenbok Sport is een full-service outdoorbedrijf dat zich richt zicht op buitensporten. Wandelaars, hardlopers, berglopers, trail runners en barefoot runners kunnen bij Steenbok Sport terecht voor de juiste schoenen, kleding en accessoires maar ook voor sportmassages en voedingsadviezen. 
Online deed eigenaar Jan Douma tot voor kort heel weinig. “Het probleem was dat we niet zichtbaar waren en dat we te weinig via internet verkochten”, vertelt Jan Douma.

Omzetgroei en elke week een vlog
Dit voorjaar zag Jan Douma dat studenten hem via WOO-Groningen konden helpen met zijn online activiteiten. Eerst verbeterde hij samen met stagiaire Amr Alzeibak zijn website. Het resultaat: de omzet online is gegroeid van 8 naar 15%.
Nu werken studenten in het kader van de Minor Digital Marketing aan de rest van zijn online marketing. Een van de eerste zichtbare resultaten zijn de vlogs die hij elke vrijdag op het Youtube kanaal van Steenbok Sport post en deelt via Instagram en Facebook. Steenbok Sport is dus online veel actiever en beter zichtbaar door de hulp van deze studenten.

Studenten hebben veel meer specifieke kennis dan wij als ondernemers

Jan Douma
Jan Douma van Steenbok Sport over samenwerking WOO-Groningen

Jan Douma van Steenbok Sport over samenwerking WOO-Groningen

De studenten werken nog een poosje door voor Steenbok Sport. Maar enthousiast over hun hulp is Jan nu al: “Studenten hebben veel meer specifieke kennis dan wij als ondernemers”.
Bekijk hiernaast het filmpje waarin Jan Douma van Steenbok Sport vertelt over de samenwerking met de studenten van WOO-Groningen.