Hoe Steenbok Sport haar bereik vergrootte met nieuwe online activiteiten
Eind 2019 richtte Jan Douma het bedrijf Steenbok Sport op, een winkel voor sportspullen van hoge kwaliteit, waar vanuit ook trips en evenementen wordt georganiseerd. Steenbok Sport is een onderdeel van het Loopsportcentrum, waar je voor vrijwel alle (zelfs psychologische) vragen over loopsporten terecht kunt. Om een groter publiek aan te spreken, besloot Jan een webshop op te richten. Hij kon echter wel wat hulp gebruiken en nam hij contact op met de Werkplaats Online Ondernemen (WOO) Groningen.
De vernieuwende blik was heel verfrissend.
Jan Douma van Steenbok Sport
Eind januari 2020 matchte WOO Groningen Jan met de Syrische student Amr Alzeibak, die sinds vier jaar in Nederland woont.
“We zijn zeer tevreden met Amr. Ik zit al 15 jaar in het vak en merkte dat zijn vernieuwende blik als stagiair heel verfrissend was. Amr pakte het werk snel op en bracht nieuwe suggesties aan. Samen onderzochten we de behoeften van fanatieke hardlopers, wandelaars en survivalsporters, analyseerden we resultaten met Google Analytics en maakten we zelfs een TikTok-filmpje voor de jongste enthousiastelingen.”
Grote mate van zelfstandigheid
De samenwerking beviel Amr heel goed. “Ik was verrast door de grote mate van zelfstandigheid die Steenbok Sport me bood. Ik werd uitgedaagd nieuwe online activiteiten te verzinnen en voelde me direct thuis in het team.”
Nadat de webshop voor het eerst live ging, merkte Amr dat de sportproducten niet goed vindbaar waren via Google. “Met behulp van Search Engine Optimalisation’ (SEO) zorgde ik dat de doelgroep ons kan vinden.”
Amr vulde nog aan: “Mogelijk kan ik na mijn stage bij Steenbok Sport aan het werk blijven.”

Zet jij de volgende stap in online ondernemen?
WOO Groningen helpt ondernemers met het verbeteren van hun online ondernemen. Ben jij klaar om een nieuwe stap te zetten? Neem contact op met WOO Groningen voor de mogelijkheden.