Hoe Mr. MATCHA een pro werd in digitale marketing

21 dec 2022

Een jong bedrijf met een authentiek product. Hoe genereer je naamsbekendheid? Hoe zet je hier je website en sociale media voor in? Studenten geven advies aan Mr. MATCHA.

Ondernemerscase met Mr. MATCHA

Erwin Koeneman uit Groningen is de oprichter van Mr. MATCHA. Erwin maakte zelf een reis door Japan en proefde daar de groene thee Matcha. Hij was direct verkocht en wilde dit product ook naar Nederland halen. Daarom is hij Mr. MATCHA gestart.

Meer naamsbekendheid generen

Erwin heeft zelf de website gemaakt voor Mr. MATCHA en plaatst hier zelfgeschreven blogs op over de gezondheidsvoordelen van Matcha. Verder is hij ook actief op social media. Waar Erwin tegen aan liep was het creëren van naamsbekendheid. Hij wilde graag meer bezoekers op de website genereren en meer interactie op Instagram. Dit met het uiteindelijke doel dat mensen ook producten zullen afnemen.

Met studenten aan de slag

Bij WOO-Groningen vond hij de jonge, frisse blik waar hij naar opzoek was. Erwin heeft de studenten expres weinig kaders voor de opdracht meegegeven. Hij wilde dat de studenten zich niet hoefden te beperken voor zijn vraagstuk en daardoor alle vrijheid hadden en creativiteit konden toepassen.

De studenten hebben een adviesrapport opgeleverd voor Mr. MATCHA. Naar aanleiding van het advies heeft Erwin al een aantal aangepast op de website en op Instagram. Erwin heeft het samenwerken met de studenten als positief ervaren en heeft het volgende project met studenten alweer gepland staan!

Video door Anna Ammeraal en blog door Eline Santing

WOO-Groningen wordt mede mogelijk gemaakt door Nationaal Programma Groningen.

De studenten waren onwijs serieus en hadden er echt zin in om het te onderzoeken dus voor mij heeft dat eigenlijk alleen maar voordelen opgeleverd!

Erwin Koeneman, eigenaar Mr. MATCHA