Hoe de telelogopedie van TinyEYE Europe online én internationaal doorgroeide
TinyEYE Europe is het bedrijf van Elisa Gielen en Paul Jenkins. Met een team van logopedisten bieden zij telelogopedie online aan in verschillende talen. Cliënten zijn kinderen en volwassenen met taalachterstanden als gevolg van stoornissen, meertaligheid en ouderdom. De zorg die TinyEYE Europe biedt, wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraars. Maar dan moeten cliënten de weg naar TinyEYE Europe wel weten te vinden. En dat is nog niet zo gemakkelijk. Want juist de mensen met taalproblemen, vinden die weg niet goed. Vandaar dat Elisa en Paul zich tot de Werkplaats Online Ondernemen (WOO) Groningen wendden.
Betere online vindbaarheid
“We weten dat er veel vraag is naar telelogopedie”, vertelt Elisa tijdens het intakegesprek met WOO Groningen. “En we hebben als bedrijf alles in huis om mensen hierin te helpen. Maar deze mensen vinden ons nog onvoldoende; ze komen niet bij ons terecht. We hebben al geprobeerd onze website te verbeteren en social media in te zetten, maar het heeft te weinig effect.”

We kunnen echt wat met de aanbevelingen die de studenten hebben gedaan.
Elisa Gielen - TinyEYE Europe
Professionele aanpak
Via WOO Groningen onderzochten vijf studenten International Communication in het kader van hun afstuderen hoe TinyEYE Europe zijn doelgroep beter kan bereiken. De studenten ontwikkelden op basis daarvan elk een aanpak gericht op een specifiek land, o.a. België, Duitsland en Ierland.
Elisa is erg enthousiast over de resultaten én de professionele houding van de studenten. “We zijn heel positief over het traject en op een prettige manier verrast door kwaliteit van de aanpak. We kunnen echt wat met de aanbevelingen die de studenten hebben gedaan. Ook de organisatie eromheen was heel goed geregeld. Tussendoor moest er iets worden veranderd in de opdracht, dat werd heel flexibel opgepakt.”
Resultaten
De studenten ontwikkelden een gestructureerde aanpak per land, waarin goed de differentiatie in benadering naar voren kwam. Ook hebben ze als gevolg van de coronacrisis de (online) strategie van TinyEYE Europe heel snel aangepast. Concreet hield dit in een verandering van schoolbased - waarbij kinderen op scholen worden benaderd - naar een homebased strategie waarbij vooral de ouders worden benaderd. “Door de coronacrisis is het doorvoeren van deze verandering heel belangrijk geworden. Bijzonder om te zien dat in tijden van een crisis veranderingen waar je al lang mee bezig bent geweest, in no-time voor de hele markt een feit zijn”, vertelt Elisa Gielen van TinyEYE Europe.
Direct met adviezen aan de slag
Na afloop werden de resultaten en aanbevelingen door de studenten online gepresenteerd. Naast een inhoudelijk goed verhaal waren Elisa en Paul ook onder de indruk van de mooie presentaties en rapporten.
Met verschillende adviezen ging TinyEYE Europe meteen aan de slag. Zoals het plan voor het bewerken van de Duitse markt, waarbij een campagne werd gericht op internationale scholen. In België leverde de aanpak van student Marije Bosma een nieuwe partner op.
Eindconclusie: zeer geslaagd!
Concluderend kijkt TinyEYE Europe terug op een heel geslaagd traject. “De kennis die de studenten hebben op dit terrein, kwam heel goed naar voren. Ze hebben zich echt in ons bedrijf verdiept. We hebben ook de indruk dat de studenten de opdracht zelf erg leuk vonden om te doen. Dat was voor ons heel fijn om te zien. De studenten waren heel enthousiast over onze innovatieve aanpak.
Omdat de samenwerking met deze studenten zo goed is bevallen, hebben we de studenten gevraagd of zij ook betaalde vervolgopdrachten voor ons willen doen.”
Ook voor de studenten was hun afstudeeropdracht via WOO Groningen bij TinyEYE Europe zeer leerzaam. Het afstudeerproject heeft student Marie Schneider ook nog een award opgeleverd voor ‘Best assignment International Communication’.
In dit filmpje vertelt student Ansgar Little hoe hij de opdracht voor TinyEYE Europe heeft ervaren.
Zet jij ook de volgende stap in online ondernemen?
WOO Groningen helpt ondernemers met het verbeteren van hun online ondernemen. Ben jij klaar om een nieuwe stap te zetten?