Groeien met je bedrijf begint met meer bezoekers op je website, een inspiratiesessie met Convident!
Als ondernemer kun je niet meer om SEO en SEA heen. Een combinatie van unieke en sterke content met online adverteren geeft je onderneming een behoorlijke boost. Op de hoogte blijven van de laatste trends binnen SEO en SEA is dan ook een aanrader.
Welke nieuwste ontwikkelingen zijn relevant? Hoe geef ik mijn onderneming een online boost? Experts Sander Kooi en Chris Joling van Convident vertelden hier graag meer over tijdens de WOO-Inspiratiesessie op donderdag 16 juni.
SEO (Search Engine Optimization)
Allereerst kijken wij naar tools die je score binnen Google verbeteren. Je kan hier gebruik maken van rich snippets. Dit zijn normale zoekresultaten in Google waar extra informatie aan wordt toegevoegd. Denk hierbij aan reviews, FAQ of de prijs van een product. Het juist benutten van rich snippets kan je onderneming een behoorlijke boost geven. Niet alleen vindt Google het fijn als je extra informatie toevoegt, ook kan je op meer clicks rekenen. Als je positieve reviews in Google al naar voren komen straal je meer vertrouwen uit. Probeer er ook voor te zorgen dat je content EAT-waardig is:
- Expertise, laat in je content merken dat je weet waar je het over hebt. Kennis over je product en service is erg belangrijk.
- Authority, je reputatie ten opzichte van andere experts. Heb jij de go-to website voor jouw branche? Dit is autoriteit.
- Trustworthiness, dit betrekt alle legitimiteit, nauwkeurigheid en transparantie van de content.
Als laatste moeten de technische aspecten van je website in orde zijn. Hoe lang is de laadtijd van bepaalde pagina’s? Verspringen er dingen op de website tijdens het laden? Laden zwaardere bestanden goed in? Dit alles zorgt voor een betere gebruikservaring. Google straft het af als de gebruikservaring van je website niet goed is. Mocht je benieuwd zijn naar de score van je website, dan kun je gebruik maken van Google Page Insights.
SEA (Search Engine Advertising)
Ook binnen het online adverteren is er sprake van trends. Zo heb je nu organische vorm van Google Shopping. Je kan de productdatabase van je bedrijf uploaden naar het Google Merchant Center. Hiermee kom je in aanmerking om gratis of organisch vertoond te worden binnen Google Shopping. Wel dient de productinformatie te voldoen aan de eisen die Google stelt. Nog een interessante trend is Google Performance Max. Hierbij start je een campagne waarbij je alle advertentiemogelijkheden kunt gebruiken. Door de jarenlange dataverzameling weet Google precies wanneer en waar ze die tools in kunnen zetten. Zo wordt jouw doelgroep op de juiste manier getarget.
Is één van deze trends nog niet helemaal duidelijk, of ben je benieuwd naar nog meer trends met betrekking tot SEO of SEA? Bekijk dan vooral de inspiratiesessie terug in de onderstaande video!
Dit was alweer de laatste inspiratiesessie voor de zomer. Graag verwelkomen wij je weer bij de volgende, deze vindt plaats op 15 september 2022. Benieuwd naar het onderwerp? Hou vooral de socials en/of eventpagina in de gaten. Hopelijk tot dan!
Blog geschreven door Joeri Beukeveld en video edit door Anna Ammeraal