Een nieuwe contentstrategie voor OmniDrones bij Groningen Airport Eelde

28 jun 2021

Hoe leuk is het na al die donkere dagen op je studentenkamer om letterlijk je horizon weer eens te verruimen? Zes vierdejaarsstudenten van de opleiding Communicatie presenteerden afgelopen week op vliegveld Eelde een door hen ontwikkelde communicatiestrategie voor Egbert Swierts van OmniDrones, innovator in de wereld van de onbemande luchtvaart. Met prachtig uitzicht op een deel van de geparkeerde KLM-vloot en talloze kleine vliegtuigen en straaljagers die af en aan vlogen, ontvouwden zij de resultaten van hun onderzoek. Dick Visser, docent Communicatie aan de Hanzehogeschool Groningen, was hierbij aanwezig.

Nieuwe content voor het realiseren van internationale ambities

OmniDrones legde een hulpvraag over betere online vindbaarheid en een internationale marketingstrategie neer bij WOO-Groningen, die dit koppelde aan een opdracht voor studenten Communicatie. In de snelgroeiende dronemarkt is communicatie essentieel voor vindbaarheid, maar ook om diensten af te stemmen op vragen uit de markt. Voor OmniDrones maakten de studenten een media-analyse voor de verschillende diensten van het bedrijf. Daaruit bleek dat de internationale ambities van OmniDrones vooral voeding en content op de social media nodig hebben.

Een van de gepresenteerde adviezen was om content-uitingen te promoten via Facebook Ads, Google Ads en Instagram. Voor het uitvoeren van de contentstrategie legden de studenten OmniDrones een scala aan tools en ideeën voor, waaronder adviezen over templates, kleurgebruik en fonts. Ook bedachten ze de inhoud van mogelijke videocontent voor YouTube, Facebook en Instagram.

Videoproductie voor verschillende doeleinden

De studenten presenteerden voorbeelden van films voor beginnende en ervaren droneliefhebbers over onder andere de wet- en regelgeving. Het doel van deze film is om potentiële klanten te enthousiasmeren en de drempel om een dronebrevet te halen te verlagen. Een andere film laat de activiteiten van OmniDrones zien en fungeert meer als visitekaartje en kan bedrijven de mogelijkheden van drones laten zien.

Egbert Swierts toonde zich zeer verheugd met de nieuwe contentstrategie. Na de zomer geven studenten van de opleiding Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen een vervolg aan het onderzoek.