De ervaring van KiteOnly: win-win voor ondernemer én student

21 apr 2021

Online ondernemen biedt kansen om je bereik flink te vergroten. Dat was ook de gedachte van Bram Wilbrink, eigenaar van kitesurfshop KiteOnly te Haren. Bram wilde meer bezoekers naar zijn webshop. Via een advertentie op Facebook las Bram dat WOO-Groningen ondernemers helpt met hun online marketing. Dat studenten hierbij worden ingezet, vond hij extra interessant. Hij nam contact op met WOO-Groningen.

Bram Wilbrink van KiteOnly
Bram Wilbrink van KiteOnly

‘’De aanbevelingen en tips die ik gekregen heb zijn erg nuttig, daarnaast is de samenwerking met studenten ook een enorm leuke ervaring.’’

Bram Wilbrink van KiteOnly

Ruben Bruurs en Mirthe Janssen doen de opleiding Marketing & Communicatie en hielpen Bram Wilbrink met het verbeteren van de online zichtbaarheid van zijn bedrijf. Zij hielpen het bereik via social media te vergoten en analyseerden de webshop, wat resulteerde in een adviesrapport met aanbevelingen over zijn webshop waarmee Bram verder kan.
De studenten zijn enthousiast over deze opdracht, omdat ze nu een echt bedrijf hielpen en niet alleen theoretisch aan een casus werkten. Door de samenwerking met WOO-Groningen leren studenten in de praktijk en wordt de ondernemer verder geholpen met online ondernemen. Het is dus een win-win situatie.

Zie hieronder de video (4:42 minuten) waarin Bram Wilbrink en de studenten vertellen over hun samenwerking via WOO-Groningen. Daarnaast vertelt Han Berrelkamp, docent Online Marketing bij Noorderpoort en coördinator en relatiebeheerder bij WOO-Groningen, meer over hoe WOO-Groningen te werk gaat.

Video: Jurgen Majoor en Mees Vet.

Ook hulp van WOO-Groningen?

Wil jij ook meer websitebezoekers en je producten/diensten beter onder de aandacht brengen van je doelgroep, en dus de online zichtbaarheid van je onderneming vergroten?
Of heb jij andere vragen over de online marketing, sales en communicatie van je bedrijf?
Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.