Communicatiestudenten boren internationale markt aan voor online logopedie

13 jul 2020

Online logopedieaanbieder TinyEYE is gevestigd in Nederland, maar opereert met een team van logopedisten met verschillende culturele achtergronden in verschillende landen. Toch bleek de fysieke afstand met haar doelgroep moeilijk te overbruggen. TinyEYE schakelde hulp in via de Werkplaats Online Ondernemen, waarna in februari 2020 een viertal studenten van International Communication voor ze aan de slag gingen.

Marije Bosma, studente International Communication
Marije Bosma, studente International Communication

Naamsbekendheid in België, Duitsland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk

Iedere student werd verantwoordelijk voor het vergroten van naamsbekendheid binnen een van bovenstaande landen/regio’s. De Duitse Ansgar Little: “I have written a concrete and affordable online marketing plan to raise more awareness for TinyEYE in the UK, where children in need of help are stuck on waiting lists for a long period of time. Our target groups will be parents and school teachers.”

De Nederlandse studente Marije Bosma richtte zich op het Belgische Vlaanderen: “Naast het opstellen van een marketingcommunicatiestrategie ontwierp ik een nieuwe website, een social mediastrategie en een tijdplan met bijbehorend budget. Ik vond het fantastisch om in groepsverband te werken met een bedrijf dat onze bevindingen echt zal implementeren.”

Een volgende stap in online ondernemen

“Als therapeuten kwamen wij onvoldoende toe aan sales- en online marketingactiviteiten”, zegt opdrachtgever Lisette van der Molen van TinyEye. “De studenten hadden de tijd en kennis om onze online marketingstrategie per land goed uit te denken. Hun frisse ideeën waren zeer leerzaam voor ons.” Haar collega Mila Rozema voegt toe: “De volgende stap wordt de daadwerkelijke start van onze marketingcampagne. De studenten zijn nu afgestudeerd en zullen ons helpen met de uitvoering van hun ideeën.” Dit project leverde de studenten hun eerste betaalde opdracht op en heeft TinyEYE aan nieuwe professionals geholpen.

Links: Lisette van der Molen van TinyEYE
Links: Lisette van der Molen van TinyEYE
Timothy Cullen
Timothy Cullen

Win-win voor bedrijf en studenten

“Helping businesses to upgrade their online entrepreneurship efforts under the supervision of Hanze UAS lecturers is a unique way for students to put theory into practice. It also has direct value for the businesses”, zegt hogeschooldocent en coördinator Lumi Stoica. De Schots/Duitse Timothy Cullen richtte zich op Ierland: “I’m grateful for the trust and independence that TinyEYE gave us to develop our projects.” Marie Schneider was verantwoordelijk voor de promotie in Duitsland en won de award voor de beste International Communication-scriptie.

Jouw ondernemersvraag als opdracht voor studenten?

Wil jij het online ondernemen van je bedrijf verbeteren? Maak via de Werkplaats Online Ondernemen van je vraag een opdracht voor studenten en neem contact met ons op voor de mogelijkheden.