Opdrachtgevers uitgenodigd door studenten voor tussentijdse presentatie Innovation Labs (Marketing Management)
Na de kick-off, zie de onderstaande link voor het artikel daarover, werden ondernemers uitgenodigd voor de tussentijdse presentatie van ‘Innovation Labs’ op de Hanze. Binnen dit nieuwe onderwijsblok van de studie Marketing Management werken studenten samen met een opdrachtgever uit de praktijk om voor dit bedrijf een passende oplossing te vinden voor een aangegeven probleemstelling. Tijdens deze drie uur durende sessie konden de studenten hun onderzoeksplan en voortgang presenteren aan hun opdrachtgevers, docenten en medestudenten.
Interview met docente Karen Kooi
We spraken met Karen Kooi, docente bij de studie Marketing Management, over de voortgang van de studenten dit semester. Ze is erg enthousiast over het nieuwe ‘Innovation Labs’ en geniet van de dynamiek in de verschillende groepjes door de mix van Nederlandse en internationale studenten.

Het is voor het eerst dat de studenten een project uitvoeren dat verspreid is over een semester van twee blokken, in plaats van een enkel blok van zeven weken. Daarnaast is het de eerste keer dat de studenten met een opdrachtgeven uit de praktijk te werken. Het contact met de opdrachtgever de verantwoordelijkheid van de studenten zelf. Er komt veel zelfstandigheid en vrijheid bij dit project te kijken. Volgens Karen moeten de studenten hier nog wat aan wennen, maar ze leren er veel van en laten een goede ontwikkeling zien.
"Het is fijn om te werken met een echte opdrachtgever in plaats van een case, omdat het meer motiveert dan een ‘nepopdracht'."
Malena, Grieks-Italiaanse studente
Internationale studenten
We waren benieuwd hoe de internationale studenten Innovation Labs ervaren. Hierover hebben we een aantal vragen gesteld aan de Grieks-Italiaanse studente Malena. Zij werkt dit semester met haar groepje samen met opdrachtgever ‘1plekjevrij’. Dit bedrijf bemiddelt in last-minute boekingen voor salons en praktijken. Malena: "Het is fijn om te werken met een echte opdrachtgever in plaats van een case, omdat het meer motiveert dan een ‘nepopdracht'."
De communicatie met de opdrachtgever verloopt prettig. Makkelijke vragen kunnen gesteld worden per e-mail en voor meer complexe zaken worden Zoom-calls georganiseerd. Malena kijkt uit naar de komende weken en hoopt met haar groepje een passende oplossing te brengen voor ‘1plekjevrij’.
Op maandag 3 juni vinden de eindpresentatie plaats van Innovation Labs. Wij van WOO zijn hier ook voor uitgenodigd en zullen deze presentaties bijwonen. Achteraf zal daarover te lezen zijn op onze website.