Online marketing hackathon door Hanze-studenten met Klooster Reizen
In samenwerking met Regiodeal Oost-Groningen en de minor ‘Online Marketing in de Praktijk’ aan de Hanzehogeschool heeft WOO-Groningen een hackathon georganiseerd voor Klooster Reizen. Eigenaresse Gerda Klooster droeg een online marketingvraagstuk aan en vervolgens gingen studenten in groepsverband twee uren aan de slag om tot een advies te komen.
Het vraagstuk draaide om het verbeteren van klantbinding, het opbouwen van relaties en het creëren van een hechte (online) gemeenschap. Hoewel Klooster Reizen al enige inspanningen had geleverd op dit gebied, was er nog ruimte voor groei en ontwikkeling van een hechte 'Klooster reisfamilie'.
Tijdens de hackathon kwamen diverse creatieve ideeën naar voren, variërend van het ontwikkelen van geheel nieuwe applicaties tot het uitwerken van een effectief social mediaplan. Aan het eind van de dag was Klooster Reizen zeer tevreden met de resultaten en vernieuwende ideeën van de studenten, zie ook bovenstaand interview. In februari doet het bedrijf mee aan het vak Innovation Labs van Marketing Management aan de Hanzehogeschool om tot een verder uitgewerkte online marketingstrategie te komen.