Minor Online Marketing in de praktijk

Ga samen met studenten aan de slag voor je bedrijf! We zijn opzoek naar bedrijven met marketingvraagstukken voor studenten van de minor ‘Online Marketing in de Praktijk’. De plekken zijn beperkt dus meld je onderaan de pagina snel aan!  

Informatie voor opdrachtgevers

In deze minor zullen studenten (3e en 4e jaars) daadwerkelijk online marketingcampagnes in de praktijk gaan voeren voor een externe opdrachtgever. Dat kan zijn op het gebied van SEA, SEO, Email en Social waarbij het zwaartepunt zal liggen op SEA. Hiervoor vragen we je om een budget beschikbaar te stellen van minimaal € 500. Hierbij kijken een vakdocent en een externe praktijkcoach met ruime ervaring in onlinecampagnes over de schouders mee.  

De uitgangspunten van de minor zijn als volgt: 

De studenten bekwamen zich de eerste periode van 9 weken in  

  • Google Analytics o Google Ads (SEA)  

  • Google Tag manager  

  • Search Engine Optimization (SEO)  

  • Display advertising en affiliate marketing 

Parallel hieraan volgen zij de vakken: 

  • Recht & Ethiek  

  • Adviesvaardigheden  

  • Professionele Ontwikkeling 

In een groep van 5-6 studenten starten zij met het project voor de externe opdrachtgever. Dit bestaat uit:  

  • Opstellen van de business-case en strategisch kader 

  • Installeren Google Analytics bij opdrachtgever  

  • Installeren Google Ads 

  • Advisering t.a.v. de SEO  

In de tweede periode van 9 weken zullen de studenten daadwerkelijk SEA campagnes gaan uitvoeren. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot het uitvoeren van online display campagnes, social campagnes of emailcampagnes. Studenten zullen in deze periode worden onderricht in  

  • Email marketing en loyalty  

  • Contentmarketing / conversieoptimalisatie  

  • Parallel hieraan volgen zij het vak o Klantgericht rapporteren 

  • Social Media 

Met hun groep  

  • Initiëren en monitoren zij de campagnes voor de externe opdrachtgever 

  •  Zullen ze testen uitvoeren en adviseren t.b.v. het optimaliseren van de conversie 

  • Wordt de opdrachtgever geïnformeerd over de voortgang en bijsturing 

  • Wordt een event georganiseerd in samenspraak met en voor de opdrachtgever 

  • Wordt een overdrachts-adviesrapport gemaakt ter afsluiting van de minor 

Uitgangspunten voor de externe opdrachtgever (bij deelname graag alles aanvinken)  

  • Je voert een website en/of webshop 

  • Je werkt nog niet samen met een online marketingbureau 

  • Je behoort met je bedrijf tot het MKB  

  • Je bent bereid analysesoftware op je website te laten installeren zoals Google Analytics 

  • Je staat open voor adviezen op het gebied van SEO en conversie optimalisatie. Je bent bereid de studenten de door hun ontworpen onlinecampagnes te laten uitvoeren op het gebied van SEA, Display, Social en/of email 

  • Je stelt budget beschikbaar van minimaal € 500 t.b.v. deze onlinecampagnes 

  • Je staat toe dat de jou toegewezen studenten het Google Ads account zullen gaan beheren alsmede toegang zullen krijgen tot de analyse software. 

Heb je interesse?

Meld je aan en dan gaan we met je in gesprek over je vraagstuk en de mogelijkheden! Wie weet dat je in september dan met studenten aan de slag gaat. Vergeet niet in je aanmelding te noemen dat je interesse hebt in de Minor Online Marketing in de Praktijk!