Minor Online Marketing in de praktijk
Ga samen met studenten aan de slag voor je bedrijf! We zijn opzoek naar bedrijven met marketingvraagstukken voor studenten van de minor ‘Online Marketing in de Praktijk’. De plekken zijn beperkt dus meld je onderaan de pagina snel aan!
Informatie voor opdrachtgevers
In deze minor zullen studenten (3e en 4e jaars) daadwerkelijk online marketingcampagnes in de praktijk gaan voeren voor een externe opdrachtgever. Dat kan zijn op het gebied van SEA, SEO, Email en Social waarbij het zwaartepunt zal liggen op SEA. Hiervoor vragen we je om een budget beschikbaar te stellen van minimaal € 500. Hierbij kijken een vakdocent en een externe praktijkcoach met ruime ervaring in onlinecampagnes over de schouders mee.

De uitgangspunten van de minor zijn als volgt:
De studenten bekwamen zich de eerste periode van 9 weken in
Google Analytics o Google Ads (SEA)
Google Tag manager
Search Engine Optimization (SEO)
Display advertising en affiliate marketing
Parallel hieraan volgen zij de vakken:
Recht & Ethiek
Adviesvaardigheden
Professionele Ontwikkeling
In een groep van 5-6 studenten starten zij met het project voor de externe opdrachtgever. Dit bestaat uit:
Opstellen van de business-case en strategisch kader
Installeren Google Analytics bij opdrachtgever
Installeren Google Ads
Advisering t.a.v. de SEO
In de tweede periode van 9 weken zullen de studenten daadwerkelijk SEA campagnes gaan uitvoeren. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot het uitvoeren van online display campagnes, social campagnes of emailcampagnes. Studenten zullen in deze periode worden onderricht in
Email marketing en loyalty
Contentmarketing / conversieoptimalisatie
Parallel hieraan volgen zij het vak o Klantgericht rapporteren
Social Media
Met hun groep
Initiëren en monitoren zij de campagnes voor de externe opdrachtgever
Zullen ze testen uitvoeren en adviseren t.b.v. het optimaliseren van de conversie
Wordt de opdrachtgever geïnformeerd over de voortgang en bijsturing
Wordt een event georganiseerd in samenspraak met en voor de opdrachtgever
Wordt een overdrachts-adviesrapport gemaakt ter afsluiting van de minor
Uitgangspunten voor de externe opdrachtgever (bij deelname graag alles aanvinken)
Je voert een website en/of webshop
Je werkt nog niet samen met een online marketingbureau
Je behoort met je bedrijf tot het MKB
Je bent bereid analysesoftware op je website te laten installeren zoals Google Analytics
Je staat open voor adviezen op het gebied van SEO en conversie optimalisatie. Je bent bereid de studenten de door hun ontworpen onlinecampagnes te laten uitvoeren op het gebied van SEA, Display, Social en/of email
Je stelt budget beschikbaar van minimaal € 500 t.b.v. deze onlinecampagnes
Je staat toe dat de jou toegewezen studenten het Google Ads account zullen gaan beheren alsmede toegang zullen krijgen tot de analyse software.
Heb je interesse?
Meld je aan en dan gaan we met je in gesprek over je vraagstuk en de mogelijkheden! Wie weet dat je in september dan met studenten aan de slag gaat. Vergeet niet in je aanmelding te noemen dat je interesse hebt in de Minor Online Marketing in de Praktijk!