Binnen één week een vernieuwde website: deep-dive bij Noorderpoort met ondernemers via WOO

22 mei 2024

Op vrijdag 17 mei presenteerden studenten van de Bit Academy Noorderpoort hun eindproducten van de deep-dive die ze de afgelopen week uitgevoerd hebben. Tijdens een deep-dive werken de studenten van maandag tot en met vrijdag aan een website voor een bedrijf en de beste groep wint. Via WOO namen drie bedrijven deel aan de Bit Academy.

Tweedejaars student Hugo (midden) presenteert zijn website voor PMOT
Tweedejaars student Hugo (midden) presenteert zijn website voor PMOT

De studenten, verdeeld over twee lokalen, presenteerden aan de hand van een pitch met een visueel concept hun ontwerp voor de websites van de drie opdrachtgevers: ‘Ontdek je superkrachten’, ‘Green Coastal Journey’ en ‘PMOT’. Op maandag werd door de ondernemers uitgelicht wat ze met hun website wilden en wat het moest bevatten. De studenten hadden vervolgens alle vrijheid om deze belangen vorm te geven binnen de website. Het groepje met het beste conceptdesign per opdrachtgever verdient een vrije dag, in te zetten bij docent en initiatiefnemer van de deep-dive Adi Soerjaman, en mag daarnaast hun concept ook daadwerkelijk uit gaan werken samen met de opdrachtgever.  

In februari voerden de studenten ook al een deep-dive uit, zie het artikel hier. Alle vier opdrachtgevers werden via de WOO aan de Bit Academy gekoppeld en daardoor werden wij ook uitgenodigd voor de eindpresentatie.

De ondernemer hoeft enkel zijn wensen duidelijk te maken en een manier aan te geven waarop hij of zij het liefst bereikt wil worden voor vragen. Vervolgens gaan wij daarmee vervolgens aan de slag.

Hugo, tweedejaarsstudent

We spraken met tweedejaarsstudent Hugo, die met zijn groepje met de uitstraling van de website van PMOT, een bedrijf dat gespecialiseerd is in technische producten voor het onderwijs, aan de slag ging. Hiervoor hebben Hugo en zijn groepje een nieuwe website gecreëerd met een mooier design en zijn er hierbij enkele nieuwe functies geïnstalleerd. Doordat de studenten zelf groepjes mochten vormen, konden ze deze indelen op basis van sterke punten. Eigenaar Pim van Dort van PMOT was zeer te spreken over de resultaten.

De samenwerking met de opdrachtgever verliep volgens Hugo uitstekend. Pim had zijn wensen duidelijk op papier gezet en hieruit konden de studenten aan de slag. Volgens Hugo is de vrijheid het leukste aan een deep-dive: “Je weet wat de ondernemer wil en daarbinnen ben je vrij om te doen wat je wil. De ondernemer hoeft enkel zijn wensen duidelijk te maken en een manier aan te geven waarop hij of zij het liefst bereikt wil worden voor vragen. Vervolgens gaan wij daarmee vervolgens aan de slag.”

Bij tevreden reactie van de ondernemers krijgen de studenten na de deep-dive tijd de website te finaliseren en te publiceren. Wij kijken uit naar de resultaten!

Het winnende groepje van 'Ontdek je superkrachten'
Het winnende groepje van 'Ontdek je superkrachten'

Ga jij ook de samenwerking aan met studenten?

Wil je als ondernemer ook samen met studenten aan de slag met de online marketing en/of communicatie voor jouw bedrijf? Meld je dan aan via het aanmeldformulier van WOO-Groningen!