Dynamische interactie tussen ondernemers en studenten tijdens bijeenkomst ‘Slim aan de slag met online ondernemen’

6 mrt 2020

Hoe kun jij (online) klantcontact persoonlijker maken? Wat zou het doel kunnen zijn van de inzet van video? Hoe worden websitebezoekers ook daadwerkelijk klanten?
Zomaar een greep uit de onderwerpen die aan de orde kwamen tijdens de bijeenkomst ‘Slim aan de slag met online ondernemen’ op donderdag 5 maart. Tijdens deze bijeenkomst, georganiseerd door de Kamer van Koophandel (KvK) en de Werkplaats Online Ondernemen (WOO) Groningen, gaven ‘holografische’ ondernemers masterclasses over succesvol online ondernemen aan de ondernemers in de zaal. Een bijzondere en leerzame ervaring!  

Levensechte belevenis

Tijdens deze bijeenkomst laat de KvK verschillende sprekers als hologram optreden. Daar zitten topsprekers bij als Steven van Belleghem, Britt van Smeerdijk en Tonny Loorbach. Zij bespraken onderwerpen die ondernemers inspireren de eerste stappen te zetten naar online ondernemen. De sprekers waren niet fysiek aanwezig, maar werden in 3D geprojecteerd in een verduisterde zaal. De ondernemers waren verrast door de visuele kwaliteit van de holgrammen. Door de levensechte belevenis waren de bezoekers bijna geneigd voor een ‘leeg’ podium te klappen! De sprekers vertelden op inspirerende wijze hoe zij meer resultaat hebben bereikt in hun business door online ondernemen.

De onderwerpen die tijdens de presentaties aan de orde kwamen, zorgden voor input tijdens tafelgesprekken tussen ondernemers en studenten. Dit leverde niet alleen boeiende gesprekken op, maar ook concrete adviezen van studenten aan ondernemers ten aanzien van digitale marketing.

“Geweldig om te zien hoe dat werkt, de dynamiek tussen studenten en ondernemers”

Voor de KvK was het de eerste keer dat tijdens een dergelijke bijeenkomst (marketing)studenten werden betrokken. Zij zaten bij ondernemers aan tafel om in een workshopvorm tips en feedback te geven voor hun bedrijven. Aan de hand van de ‘KvK digitaal ondernemen canvas’ kregen de ondernemers van iedere hologramspreker een overzicht van tips op papier zodat ze aan het eind van de avond een lijst hadden met concrete actiepunten.


Zowel de ondernemers als de studenten waren erg enthousiast over de interactie en van beide kanten werd dit als leerzaam ervaren. Een greep uit de reacties van ondernemers:
 “Een sterke combinatie van presentaties en werkgroepen”
“Juist de discussies waren erg interessant, hier hadden we wel meer tijd voor willen hebben”
“Geweldig om te sparren met de studenten of iemand die mijn bedrijf niet kent. Anders kijken, anders doen!”
“Dat hologram is echt geweldig. Daar wil ik ook staan!”

 

De volgende keer meedoen?

Ook deelnemen aan masterclasses van de Werkplaats Online Ondernemen? Klik hier om op de hoogte te blijven van onze volgende activiteiten.